Mama·Persoonlijk

Deel 3: Mijn zoon

Dit is deel 3 van het jaaroverzicht van Mamaschatje en dit deel gaat over mijn zoon. Hij heeft een mooi jaar achter de rug, waarover ik graag wat vertel.

Hier kun je deel 1, deel 2 en deel 4 lezen.

3 jaar alweer

Mijn zoon, Marc (niet zijn echte naam), mijn trots! Dit jaar werd hij 3 jaar. 3 jaar alweer. Wat vliegt de tijd. Hij was nog zo klein. En nu, is al bijna een kleuter. Op 28 januari is hij jarig. Zijn verjaardagsfeestje was leuk. Het was eigenlijk het eerste jaar dat hij echt begreep dat hij jarig was en dat het feestje voor hem was en dat hij daarom dus cadeautjes kreeg. Dat was wel het voornaamste: zodra er iemand voor de deur stond riep hij: ‘cadeautje!’

Mijn zoon Marc aan zee

Bril

Dit jaar kreeg Marc een bril. Bij het consultatiebureau deden ze begin dit jaar de ogentest. Meestal gebeurt dit op iedere oudere leeftijd, maar wel altijd voor de 4 jaar. Bij Marc iets eerder op mijn verzoek. Gewoon voor de zekerheid, omdat ik geen goede ogen heb en scheelkijk en een lui oog had als kind (tja, je kunt het allemaal treffen). De ogentest ging niet goed. Hij was wel moe, kwam net van de peuterspeelzaal dus ik wilde een tweede kans. Die kregen we en weer was het niet goed. We werden doorverwezen naar de oogarts. Hij bleek wel degelijk een bril nodig te hebben met sterkte plus 6. Dat is niet weinig. Nu moeten we elke drie maanden naar de oogarts. Marc heeft geen lui oog en kijkt ook mooi recht, tot mijn blijdschap. Zijn bril heeft hij vanaf dag 1 netjes gedragen en opgehouden. En als ik een keertje vergeet zijn bril bij hem op te zetten, dan doet hij het zelf.

Peuterspeelzaal

Marc ging dit jaar naar de peuterspeelzaal. Daar vindt hij het heel leuk. Moest hij eerst nog erg wennen, dit kostte even tijd bij hem, nu gaat het zo goed. Hij ontwikkelt zich goed, hij maakt plezier met andere kinderen. Ik vind het fijn dat hij zich op zijn gemak voelt en dat hij steeds meer naar andere kinderen toegaat om te spelen. Hij maakt makkelijk contact.

Mijn zoon Marc op de peuterspeelzaal

Sinterklaas

Dit jaar heeft Marc heel bewust het sinterklaasfeest meegemaakt. Hij snapte het helemaal voor het eerst. Het zorgde voor veel vrolijkheid, drukte en spanning. Midden in de nacht uit bed komen, niet willen slapen, vroeg wakker. Stuiteren door de woonkamer, de hele dag sinterklaasliedjes zingen. We hebben er van genoten en zijn blij dat de Sint nu weer naar Spanje is :) !

Kleding

Dit jaar ging Marc van maat 98 naar maat 110. Wat groeit hij snel! De kleding die hij in de winter van 2013-2014  droeg paste hem in de winter van 2014-2015 nog. Ik kocht wel wat nieuws maar veel kon hij nog aan. Deze winter past hij niks meer van vorig jaar, dus heb ik alles nieuwe moeten kopen. Yes, leuk hoor, shoppen voor mijn kind vind ik het leukste wat er is.

Kleding van mijn zoon Marc

Groeit jouw kind ook zo snel?